Странице

Dec 20, 2014

Atar iz Nišapura: LJUBAV PREMA RUŽI

Atar iz Nišapura (1145-1221)
SLAVUJ
„[...] Ljubav za ružom meni je dovoljna,
potraga za ružom jedina istina.
Slavuji nisu bića te snage i dina
da pronađu put do Simurgovih visina.
Moja ljubav je ovdje, taj put me ne vuče
odijelit’ me ništa neće od voljene ruže!
Zbog mene ona pupa, bez nje nema sreće;
ništa na svijetu od ruže nije veće.
Pupoljci njeni cvatu u očima mojim;
kad s njom noć ne podjelim, k’o da ne postojim.“

ODGOVOR PUPAVCA
„Dragi moj slavuju,“ pupavac mu reče,
„ljubav ta je varljiva, brzo prođe večer!
Mi nemamo ništa od tih lažnih vila,
tu varku napusti i pripremi krila.
Na put pravi poleti, ruža trnje ima,
ljepota joj brzo vehne, to je jasno svima!
Prava ljubav nadilazi tu praznu ljepotu!
Tvoja ljubav donijet će ti poraz i sramotu.
Zar vrijedi noći besane u boli provoditi?
Ti se ruže puste moraš osloboditi.
S proljeća se ruža ne smiješi zbog tebe,
već ti se podsmjehuje prije neg’ uvene.“

Izvor: Feriduddin Muhammed Attar - Govor ptica, preveo Ahmed Ananda (Kulturni centar ambasade I.R.Iran u BiH, Sarajevo, 2003)